Hästarna och träningen på Stuteri MW

2010-09-14
23:25:59

Söndag 21 Augusti
I dag så åkte jag och mamma Winberg till Alingsås med våran 4 åriga häst Liari MW.
Där fick jag rida tillsammans med en annan ryttare inne i ridhuset, vi visade skritt,
trav och galoppen. Lite ökningar och samlingar i galoppen och traven fick vi öka
på långsidorna. Skritten skulle visas på helt lång tygel, jag råkade inte ha riktigt helt lång tygel, så dom sa åt mig att den skulle vara helt lång!

Jag tänkte helatiden under ritten "Ha igång honom där bak så att han är aktiv, samla upp lite fram så han inte blir för lång i halsen" MEN...det jag inte tänkte på var ju såklart, "Dra inte in honom så han kommer bakom handen, utan rid honom fram till handen" Så jag travade och galopperade runt där med pollen bakom handen "hehe" Men vi red iaf på 70% något och kom på 2a plats!

Det jag lärde mig utav detta var att jag har en otroligt bra häst (visste jag iugf redan innan) och att jag måste tänka tänka tänka...på att rida min häst fram till handen, sedan är allt perfekt!

Superduper nöjd med denna ritten i dag, men det räckte inte till att kvala till breeders, måste ha 78% då. Så vi ska snart ut igen och tävla :D kommer gå bra som bara den ;)









Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: