Hästarna och träningen på Stuteri MW

2010-10-03
23:37:13

Söndag 3 Oktober
I dag var jag på tävling i Himledalen, omgån 2 Eliten son Väst...tror jag man säger ;)

Jag är ju inte med i ett lag så jag tävlade individuellt. I första klassen som var
FEI:s Inl. Program Ponny red jag på 66,31 % och kom 4a, precis utanför placering -.-
Jag hade inte ätit något och var trött, så jag red lite segt haha, lite för lång i formen hade jag honom också och dom enkla bytena blev inte jätte jätte bra, ja det var lite små missar här o var :( men endå helt nöjd. Visste vad vi skulle träna på till nästa klass och mitt mål var att det skulle gå bättre då.

I den andra klassen red jag
Lätt A:P1, gick mycket mycket bättre där. MEN, jag klantade till det rejält och fick 4or på mina 2 enkla byten, så förlorade riktigt mycket poäng där, istället för att det skulle vara galop, skritt, galop så blev det, galop, halt, skritt, galop...hehe ;D lite missförstånd och fel av mig. Men jag red på 67,63% och placerade mig som 5a. Om jag hade gjort bytena bättre och fått 7a eller 8a på dem så hade jag vunnit -.- men sådant som händer ibland, det går inte super duper bra varje gång. Nu har jag något att träna på tills nästa dressyr trävling är med Feno-Me, har redan bokat in en träning hos Sten i morgon ;) nu jävlar ska det bli ordning o reda på allt så vinner vi nästa gång utan grova missar :) Jag behöver även få lite mer programridningserfarenheter haha och det käns som om det börjar komma nu.

Hela dagen sett så är jag nöjd, jag vet vad jag ska träna på och det bästa är att jag har den finaste ponnyn man kan ha :D det tackar jag min sponsor för Anders Bache och min andra sponsor som fixar träningar åt mig och kör ut mig till tävlingar...Maria Winberg så klart. Bästa teamet är vi :D




Jag och Feno-Me i Himledalen, sitsen måste bättras på hihi, sträcka på mig mer och kolla upp



Jag och Feno-Me, Himledalen
Kommentarer:
#1: Charlotte

Det är rätt, sponsorerna skall man komma i håg att tacka! Utan hjälp kommer man inte långt. Även om den ena sponsorn verkar vara din mamma!

Många hälsningar

Charlotte

2010-10-05 @ 21:32:22
#2: men hallååå

händer det inte något nytt hos er eller? Har inte du tävlat i helgen eller nåt?

2010-11-06 @ 20:12:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: