Hästarna och träningen på Stuteri MW

2010-07-29
19:44:35

Torsdag 29/7
I dag visade jag några hästar, Deinhard och Granja. Båda 2 gick
riktigt bra. Deinhard var lite spänd i början bara, så jag galoperade fram
honom istället, då var han avslappnad och sökte sig frammåt neråt med huvudet.

Deinhard brukar gärna gå lite kort i halsen och hög i nacken, då jobbar
han inte riktigt igenom med ryggen och bakbenen. Men rider jag honom lite lägre
och rundare i i halsen så jobbar han på mycket mycket bättre och
blir riktigt rolig att arbeta! Granja som bara är 3 år slank ut med sina bakben hela
tiden och hade lite svårt att ställa sig. Var ju ett tag sedan jag red henne, hon har
fått vila i någon veckamen nu är hon igång igen, ska nog bli arbete
med henne, riktigt trevlig häst att rida det med!

Blev även hoppteori med Dune MW, hon var riktigt duktig i dag! rättade sig bra och
hade positiv inställning :) Sådant gillar man ju allt ^^




Deinhard MW 2009 eller 2008




Granja MW som föl 2007


Stuteri MW's sida länkad!
http://hstrial-marksridcentrum.homestead.com/index.html

Kommentarer:
#1: Sara

Naw! så gulliga när dom e föl ju

2010-07-29 @ 19:53:15
#2: Katie

Saaknar er as mkt!!!!!!!!!!!!!!!

2010-08-12 @ 11:24:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: