Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-03-11
14:34:16

Tillbaka i vardagen

Vilken dag det har varit än så länge :) solen skiner på riktigt friskt, det är nästintill helt vindstilla och det är ändå inte så hiskeligt kallt ute som igår :)
Praktikant Sofia har åkt på "semester" i 3 dagar till Kungälv, hon kommer igen på onsdag.
Den nyanlände praktikanten Amalia har kommit, ja hon kom redan vid 11 tiden och har fått hålla i gång sedan dess, göra i ordning lite hästar, men nu skall hon rida på 2 st :)
Vi sitter inne och tar oss en snabb fika/lunch paus...med gott Grönt the med smak av Persika, riktigt gott!

Har också ridit Granja, Lanson och Geld i dag! Herre du milde tid, vad fina de var i dag! Jobbade lätt med dem med lite gymnastikarbete, lösgörande arbete, små tempoväxlingar osv. De var helt fantastiska :) Men i morgon får de vila!


Feno-Me då...Ja du Kajsa, nu skall du se våra byten :D 2 dagar i rad har vi bara bara baaaara gjort rena fina Lugna byten, inget svischande alls! Det var allt som behövdes! Så vi har gjort ett par byten i var 3e som bara blev så bra :D Nu är jag på riktigt topp humör ;) Så i morgon kommer det bli lite hoppning på pållarna (:
Hoppning tycker alla mina hästar om + Jag också :)

Nu skall jag rida Gerswin ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: