Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-06-07
14:01:05

Ritt 2

Jag är faktiskt nöjd med min 2a ritt också, men inte lika nöjd! Jag fick 1 miss i varje seriebyte vilket jag säkert kunde ha skippat. Min första piruette skulle jag kanske visa mer att det var en piruette vi skulle göra och inte en halt vid X ;) men den andra blev i alla fall bättre.

Fast jag är så nöjd över dessa 2 ritter, det är absolut de svåraste programmen vi ridit. Och dessutom fick jag kära mig programmet i dag på Nytt...jag hade lärt mig fel program ;) så 1,5 h innan start kunde jag det nya programmet.

Visst tycker jag det är trist att vi inte fått högre % och kom vidare till A-Final. Men vi var inte bättre än detta och vi har mycket kvar att lära oss.
Men för att ha börjat träna seriebyten och piruetter för några månader sedan så är detta hiskeligt bra :D

Nu sitter vi i ryttar Loungen och äter gratis fika...mums! + tittar på GP.
Har dessutom fått en goodiebag med saker i ! Så glad är jag ;)!

Kommentarer:
#1: Aina

Du är det nog den första som startat Ungponny-SM på ponny. Grattis.

Svar: Tror du menar Young rider va? :)Men jag är nog absolut den första som rider SM bland storhästar på Ponny som är 145 cm. I alla fall YR-SM :)
Fia

2013-06-07 @ 16:25:04
#2: Aina

Självklart menade jag YR-SM? Vet inte vad som tog åt mig. Värmen kanske. Ja, jag tycker det är strongt att gå in i smeten bland eleganta storhästar med en visserligen fantastisk men ändå ponny.
Alla kommer att minnas dig och Feno-Me från SM 2013.

2013-06-07 @ 18:38:49
#3: Wynja

Hej Fia!
Så här ser mitt schema ut för dagstorp:
03.00 gå upp
03.05 fodra
03.15 borsta/fläta/ sätta på transportsaker m.m
05.00 åka
07.00 gå till sekretariatet
07.15 göra i ordning
07.30 rida fram
08.00 start


Kommer defenetift sova på vägen!!!!
ZZZzzzzZZZZzzzzzzz

2013-07-15 @ 20:51:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: