Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-09-21
18:17:55

På gården
Nu är jag på gården. Har precis kommit tillbaka efter att ha varit på en runda och kollat till mina elever inför nästa helgs Elitomgång i ponnydressyr.
Dock hade jag inte med mig ombyte från att jag varit ute i Göteborg på fredag kväll med några vänner. Så man var ovanligt finklädd i kavaj och skjorta samt ballerinaskor & sminkad. Jag brukar stå där i hästsvans, ridbyxor och osminkad. Variation är bra har jag hört ^^

Det gick väldigt bra för alla mina elever i dag, riktigt skoj att se så stora framsteg på bara några veckor. Härligt när utvecklingen går fram. Lite små dippar har det också varit, men de har kommit ur dem ännu starkare och bättre.

Nu skall jag själv rida några hästar inför morgondagens tävlingar i Kungsbacka. De skall sedan tvättas, flätas och knoppas. 
Skulle åkt med 4 hästar på tävling i morgon, men blir lite problem att få dit dem alla. Så avanmälde Feno-Me från MSV A klassen. Så har enbart Liari, Barcelona samt Bono med mig. Spännande dag kommer det bli, det är lite kallare väder ute nu och hästarna är piggare, så man vet inte riktigt vad som kan hända! Spännande!

Överlag har det varit en riktigt bra helg so far! Fredag var riktigt rolig, åkte in till Göteborg  med Elsa samt Jessica och åt på en vinbar och drack lite vin. Innan det shoppade vi lite, självklart köpte jag mig en klänning! En lång fin blå klänning som säkert kommer till användning snart.

P.S köp Ridsport, är med i en artikel där om ponnyer som tävlar bland storhästar ;) intressant läsning! Samt fin bild på mig hahaha :p
Kommentarer:
#1: Aina

Lyd Sofie! Läs Ridsport! Alltid.
Lycka till Sofie på söndag med dina storhästar. Ingen ponny för din del den här gången, eller har jag fel, men det blir fler tävlingar.

2013-09-21 @ 18:31:57
#2: Mathilda

Ja just det, jag såg ju dig i ridsport, jättekul!!
Jag är också med, eller snarare Chamme! ;)

2013-09-22 @ 08:12:22
#3: Tyra

Hej
Hittade din blogg och blev frälst.
Eftersom du är på stuteri MW, så tänkte jag om du har koll på hur mycket welsh % där är i MW:s ponnyhingstar och även i Elphins Roquefort.
Funderar på att betäcka nästa år och vill kunna registrera welsh partbred.

2013-10-22 @ 20:35:01
#4: Hanna

Det funkar inte att komma in på din sida den säger att det inte går att hitta servern skulle vara jätte bra om du fixade kram hanna😉

2014-03-22 @ 16:50:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: