Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-01-22
21:04:52

Solsken!
Bra med snö, sedan kommer den vackra solen fram och skiner...då smälter det massa snö...senare blir det minus grader igen! Rena rama is banan hemma på gården (Y) Men annars ska jag inte klaga ;) Wacos Rache, Geld och Rocky har gått bra i dag. Tagit ett litet skutt med alla. Hindrens står ju kvar i ridhuset efter hoppträningen, sÅ då passar jag på att hoppa lite också efter ett "tråkigt" dressyrpas! Sen var det tränings dags! Häll lektion för Julia och Ellen! Dom fick jobba med att flytta fram delen på sina hästar och speciellt var att dom fick rida med balsnören för sina skänkar! Jises vilken gudomlig skänkel dom hade då! Blev riktigt avis ;) Malvina tränade efter dom på sin egna ponny! Där gick vi igenom ganska mycket saker! Flytta fram delen på ponnyn, lätta handen fram utan att hästen springer iväg, ställning i enbart nacken och massa massa mer spännande saker :D Nu skall jag sova!
Kommentarer:
#1: Filippa

Hur då med balsnören? Det vill jag också prova! :)

2012-01-24 @ 22:22:46
#2: Fia

Jo du knyter fast ca 30-40 cm balsnöre i ena sidan på sadelgjorden i höjd med stigbygeln och sedan fast i stigbygeln :)

2012-01-26 @ 22:16:51
#3: Julia

Det vill du inte! ;) smärtan som upstår när man tar ut föterna är stor. Skämt osido det var svinbra och det blev stor skillnad!vad gör man inte för att vara fia tillags :D hahaha

2012-01-26 @ 23:22:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: