Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-12-07
12:04:01

Fredag? Igen!?

Så var denna fredagen här igen, himla fort det går. Fast min vecka är inte slut ännu. Vill man komma någon vart så får man ligga i och träna! Så jag ligger i!

Några hästar är ridna. Just nu äter jag 2 mackor och några prinskorvar hihi ;) Måste ladda upp magen lite då och då så jag orkar. Men vid 2 blir det riktigt lunch.
Nota Bene fick gå med ett bettlöst träns i dag. Det är ju lite annorlundare med ett sådant träns. Man måste helt enkelt styra mer med skänkeln och vikten! Vilket är bra!! För det är många ryttare som behöver bli bättre på kust den saken. Första gången man använder tränset kan man kanske i te räkna med att rida likadant som med det vanliga tränset med bett. Utan man rider igenom grunderna i ett lågt tempo så man har koll på allt och tar det stegvis uppåt. Dvs, massor av övergångar, Skritt-trav, skritt-hallt, trav-hallt osv.

Kommentar:
#1: Filippa

Jättesvårt är det att rida på bettlöst! därför så roligt :)

Svar: Ja visst är det de!
Fia

2012-12-09 @ 21:24:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: