Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-08-08
06:52:41

Tisdag

Sådärja, gårdagen blev en lång dag. Direkt när jag kom hem fixade jag med lite saker, sedan gick jag och la mig! Red i alla fall några hästar! Feno-Me Wacos R Geld Rocky Liari Barcelona Florence Geothrix. Jobbade rätt så olika med dem alla, Geothrix red jag lite förvänd galopp på, det stärker galoppen väldigt mycket. Samt reglerade formen på honom, upp, ber och mellan form. Geld fick gå markarbete, galopperade över bommar, bytte galopp över bommarna. Red mellan 2 bommar med olika galoppsprång, kortade mest, från 7 till 11 språng :). Liari red jag en del övergångar med, så till att skritten var kort och aktiv, lång i halsen så han inte skulle bli så kort. Varierade även formen där till lång och låg emellan åt. Barcelona fick hoppa! Vi hoppade en liten banan i slutet, på 4 hinder! Väldigt duktig var hon tycker jag. Lite skoj tycker hon nog allt att det är med hinder! I dag skall jag på tävling med Nota Bene. Vi skall åka till Kungsbacka och hoppa 100cm (LC) Nu har vi börjat träna för Dam som går om 1 månad i 120cm...har visserligen inte hoppat en hel bana på 120 ännu, men det skall nog gå detta ;) var ute på tävling med henne för över 1 år sedan sist tror jag! Vi har ju några dagar till på oss att träna :) Sedan ser resten utav sommaren rätt så full ut med tävlandet!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: