Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-04-01
09:44:13

Lös galopp

Igår blev ponnyna besiktigade. Tyvärr så var Rocky hallt, väldigt lite, men det syntes. Så han har vi inte alls fått visa pga av det. Det är jag jätte ledsen för :( kan bara vara en liten hovböld efter en vass sten eller en överansträngning...ja precis vad som hellst, kanske är så att han är bra i morgon och inte det minsta hallt. Det är så retsamt.
Men jag har i alla fall fått visa Wacos Rache! Besiktningen gick jätte bra med honom.
I går gick han hoppningen och han gick jätte bra med mig. Mjuk fin och väldigt lätt i handen och lugn. När jag kommer hem så kan jag lägga upp en video från hoppningen :) det var inte så många språng jag hoppade, men några stycken (4st).

Om ca 2h och lite till så skall vi (Jag,Nora och Mamma) gå ut för att göra i ordning Wacos R inför dressyren.
Kl 9 i morse så var han inne i lilla ridhuset för att visas lös i galopp. Han var super pigg och glad över att få springa helt lös i ridhuset haha, men ändå var han ganska avspänd :)
Helt och hållet än så lä ge har Wacos R varit otroligt duktig och super lugn och harmonisk.

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: