Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-10-12
06:53:23

Snart tävling!
I dag red jag Geld, Waco och Feno-Me! Alla 3 gick jätte bra (: Efter lite hoppning med Wacos R så har han kommit upp mer med ryggen och rör sig luftigare med bakbenen. Vilket gör att galoppen dessutom blir bättre. Så vi gjorde några riktigt fina serpentinbågar i förvänd galopp. Geld och Feno-Me jobbade jag mycket övergångar med, skritt-trav-hallt osv Mot slutet blev dom jätte luftiga i frambenen och riktigt lätta i handen och för skänkeln. I skänkelvikningarna flöt dom som smällt smör i en stekpanna ^^

På fredag åker vi till Lillhagens RK med Geld och Wachos Rache. Det är Agria Ungponny Dressyr som går där i 3 dagar. På fredagen rider man LA för ungponny, lördag LA:2 och på söndag LA för ungponny igen i en A-final eller B-final.

* Jag har kommit fram till att min hoppsits är urkass hahaha...någonting jag måste träna på i alla fall ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: