Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-06-23
19:34:42

Vatten pöl!
Ridbanan var som 2 stora vattenpölar i dag ;) riktigt mycket vatten var det :) Så jag passade på att rida där med Wacos R. Han är riktigt duktig på att galoppera i vatten i alla fall.
Eftersom det dessutom var några hinder ute så fick han hoppa också, han hade absolut inget emot lite vatten! Super duper bra det.

Men sedan efteråt fick jag verkligen putsa o smörja o ha mig ;) Vart väldigt grusigt och snuskigt. Mina ridstövlar var helt gråa! Men rent blev det sedan i alla fall!

Liari var väldigt pigg och spänd i dag, så jag gjorde väldigt väldigt mycket skritt och trav övergångar. Många pauser på helt långa tyglar. Sedan var han helt avspänd! Då jäsiken kunde vi börja jobba :) Galoppen har blivit så bra på honom. Även fast han är så stor så har han så himla lätt galopp!
Jag däremot har ganska svårt för traven ;) hahaha. Måste verkligen träna på min sits och följsamhet där på dom stora hästarna! Hitta takten och känslan mm (:

Och nu har jag ätit glasstårta med maränger och choklad sås! Ett lägerbarn fyllde år...så jag e propp mätt höhö!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: