Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-05-02
22:49:34

Det var ett tag sedan
Ja, nu var det några dagar sean jag skrev här...igen!
Men inte så konstigt när man har så mycket att göra, kan berätta allt nu i stället ;)
Fast lite sammanfattat! 
vilken ände eller häst skall jag börja med? Bokstavsordning får det bli, lite trött på ole dole doff nu ;)
 
Amir som är 3 år har verkligen utvecklats, han är riktigt go att rida. Vi har nu hunnit göra lite mer saker tillsammans. Vi har tagit små uteritter (bort runt ridbanan) Vi har galopperat över bommar, skuttat över dem i alla fall, konditionstränat varandra. Eftersom han är över 170 kan ni räkna ut att han har räääätt så långa ben och lååånga steg, så man få då jäklar springa fort ;)
Planen är att vi skall visa honom den 12:e Maj i Kungälv, det kommer gå riktigt bra :)
 
Barcelona har varit ute och tävlat lite nu, hon blir gärna väldigt spänd inne på banan, hon släpper inte igenom hela sina rörelser. Men det släpper allt mer för varje gång. 
Så nu är vi anmälda till Kungsbackas unghästtävlingar den Onsdag den 8 Maj. Då blir det FEIs Final prog för 5 åriga hästar samt FEIs Inledande finalprogram för 5 åriga hästar. Då hinner hon komma in 2 gånger på bana, skall bli spännande å se vad resultatet blir.
Men hemma går hon riktigt fint, de enkla bytena blir bara bättre och bättre, den förvända galoppen är rundrae och bärigare. En riktig fröjd att rida på.
 
 
Bono som är en utbildningshäst på 10 år har jag faktiskt hunnit tävla på.
Han på tävlingen gick det riktigt bra, han skötte sig så fint, vi fick en del missar men fick ändå med oss ett kval till MSV B. Så nu på söndag åker vi i väg igen, denna gången till Skultagården, nära och bra. Där kommer han få gå MSV C:1 och C:2.
Han blir så mjukare och lättare, mer självbärig för varje vecka som går. Nu börjar han tycka det är riktigt skoj!
Han kna också hoppa ;) Vi har tagit ett par skutt på 80 cm höjder, både kombination, plank och grind. Det var väldigt roligt i alla fall.
Vi har också tagit några sköna galopper ute på åkrarna.
 
 
Feno-Me och jag har kvalat in till SM! Youngrider SM bland storhästar.
I vår första start fick vi en 2a plats och i vår andra start i MSV A:1 kom vi 3a på 67%. Så jag har lagt ihop en kür, för första gången, vi red den i dag och filmade. Så nu skall snart musiken börja produceras til den. Musiken görs helt från grund och botten av Albin Hjälmås som är en god vän till mig. Han är helt grym på musik.

Onsdag den 8 Maj kommer jag och Feno-Me rida en till MSV A:1 i Kungsbacka, jag är rät så taggad redan nu. Fram till dess fortsätter vi träna på lite till.

 
Geld, han rullar fram som vanligt på sin lilla tjockiiiis mage hihihi! Nä, men han gör riktigt fint i från sig han med, vi tränar på och skall nog ut och tävla snart igen. I alla fall så vill Geld hemskt gärna ut och tävla, fast på öppet hus den 1a maj fick han allt gå med på ponnyridningen...han älskade det <3
 
Lanson är riktigt fin nu, funderar starkt på att ta med honom på söndag för att gå någon MSV C tillsammans med Bono. Lanson är så himla känslig, så han är så mjuk och go att rida på , bara flyter fram och tillbaka ;P
 
 
Nu hinner jag inte skriva mera, skall gå och lägga mig i en varm säng som Emilia värmt upp ett tag ;)
 
 
Här kommer några fina bilder från tävlingen i Laholm som Sanna Matsson tog, tack så mycket :D
 
 
 
Klapp på halsen
 
 
Detta är Bono 10 år
Kommentarer:

Så vacker häst<<

2013-05-03 @ 08:56:44
#2: Katie

Oj! Bono ser fantastisk ut!!! :-) vilken häst! B-) kram!

Svar: Ja visst är han vacker :)
Fia

2013-05-03 @ 10:00:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: