Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-01-08
09:00:00

Talang Till Topp
Nu har Hallandsridsportförbund lagt ut steg 3 i Talang till topp!
Den kommer att hållas i plönninges gymnastiksal Givetvis på min 20 års dag...! Men jag tänker gå ändå :) Kan ju inte missa dettatillfälle att få med mig massa övningar som är enkla att göra hemme med hjälp av en pilatesboll. Detta blir toppen det :)
Länk: Talang till topp steg 3
 
Vill man åka med mig har jag 4 platser över. Mejla mig om ställe att mötas på. Bra är Varberg Norra. 
Mejl. [email protected]
Mob. 076133712 smsa går lika bra.
 
 
"

Talang till Topp steg 3

 

Omg. 3 för Talang Till Topp. 
Balanserade ryttare, både mentalt och fysiskt ger bättre ridning, ökad säkerhet, följsam sits, ökad kroppskontroll och främjar hållbarheten hos hästarna. Vid ökad kroppsmedvetenhet, kroppskontroll och balans ökar även din förmåga till att kommunicera med hästen med små signaler. 

Du ökar din förmåga att fokusera på din uppgift och maximerar därmed dina möjligheter att prestera .

Alla ryttare oavsett nivå kan förbättra sin ridning genom att träna Pilates. 

Träningen ökar din rörlighet och smidighet, du får ökad kroppskontroll, ökad stabilitet i bålen och med Pilates övningar aktiveras de djupa musklerna infrån och ut. Flödet ökar i muskulaturen och energin ökar.

Allt detta bidrar till en välbalanserad och avspänd sits. Man tränar mentalt fokus och andning vilket bidrar till inre lugn och avslappning.

Träningsformen rekommenderas i Ridsportsförbundets häfte:  Ryttarens sits och balans, www.ridsport.se.

Charlotte har mer än 30 års erfarenhet i sadeln, flera års erfarenhet som ridinstruktör och har Hippologexamen ifrån Flyinge med specialintresse för ryttarens sits.

För den som vill går det att läsa mer om Charlotte på hennes hemsida;www.pilatesforlife.se"

 

 

 

 

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: