Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-05-12
14:10:58

3 års test

Nu är vi snart hemma på gården från 3 års testet på Troya anläggningen i Kungälv.
Det var utbildningshästen Amir MH som är e:Ampere u: Diva ue: Don Cavallo uppfödare: Monika Höjner.
Det började med mätning, gick toppen. Han mättes till 174 cm i mankhöjd. Direkt efter mätningen gick vi in till ridhuset där det var löshoppning och exteriör. Amir var väldigt avslappnad och cool där inne. Han tog i, men inte för kung och fosterland...så han har 1 växel till vet vi ;) men han var väldigt bekväm inne i ridhuset.

Han hoppar väldigt bra otroligt nog. Men i dag sparade han in sina krafter i hoppningen tyvärr.

Typ: 8,5
Huvud, hals & bål: 8
Extremiteter: 7,5
Skritt: 7
Trav: 8,5
Galopp: 8,5
= 48 poäng och fick diplom!

Direkt efter detta var det dags för ridprovet. På med sadel och upp med ryttaren (jag).
Lugnt skrittade vi runt anläggningen till utebanan, han var lugn och litade på mig.
När vi kom in på ridbanan till ridprovet skulle det givetvis visas att man kunde hoppa upp ( hade lyckats glömma det). Så fick hoppa av och upp, gick ju bra :)
Han var väldigt duktig i ridningen nästan lika fin som hemma. Han var framåt, lyssnade väl på mig, var allmänt pigg och hurtig.

Framåtbjudning, harmoni & samarbetsvilja-

" Fin energi, fin kontakt med hästens mun. God samarbetsvilja, harmoniskt"



Naturlig lösgjordhet, balans & bärighet under ryttare-

" God balans. Kommer lätt tillbaka. Avspänd, ibland ngt hastig. Väl framme i sin utbildning"

Betyg 10-9.

Ja, vi alla i bilen är väldigt nöjda med dagens insats :)
Och då var även min första mottagna 3 åring visad med väldigt fina betyg, trevligt!
Och tack till tränaren Kajsa Boström som hjälpt till med träningen! Och min kära mor Maria W som kommit ned till ridhuset när jag ringt om hjälp :D

Amir MH är till Salu.

Kommentar:
#1: moa

hej, söker ni fortfarande beridare?

Svar: Ja, men framförallt ev en fritidsledare. :)[email protected] -mail
Fia

2013-05-14 @ 15:30:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: