Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-01-31
13:41:35

Torsdag Lunch

Sådär ja! Är inne på min korta Lunchrast, måste äta fort så jag hinner med 3 hästar till innan jag skall åka bort och hålla träning för mina små söta elever :)
Äter Glasnudelsoppa med lax i! Väldigt gott, till efterrätt blir det några choklad godisar, det är lakrits som är övertäckta med choklad ;) gott!

Hästarna jag ridit på förmiddagen har gått super bra!
Granja och jag galopperade runt fyrkanten i dag utan att hon gjorde ett enda byte! Så det var enkelt att träna bort det ;) Fast hon tycker fortfarande att det är lika skoj att byta galopp haha. Men hon var väldigt avslappnad och lugn i dag, vi värmde upp med väldigt mycket täta övergångar.

Lanson gick med mycket fint i dag. Han var nog lite pigg så han försökte busa i galoppen...men de hände inte så mycket mer än att han trycke in rumpan och pep lite hihihi! När jag galopperade av honom några var blev han väldigt nöjd i alla fall. Travade mycket över bommar, hade ett par linjer med bommar som jag hade olika avstånd på. Så jag kunde rida längre trav över några till att sedan rida kortare travsteg, så varierade vi med det. Han gjorde dessutom väldigt fina öppnor i dag och bra galoppfattningar från skritten :D

Bild på Gerswin och jag för många år sedan :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: