Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-01-24
18:13:19

Torsdag kväll
Vilken dag det har varit!
För tillfället bakar jag goda semlor! Dubbel sats! Här skall ätas :D
Man kan ju faktiskt frysa in några vettja, så är det bara att ta fram och tina upp när de skall ätas upp :)
 
Men träningen i dag för Kajsa gick toppen, nu har jag saker att träna på i 2v till, + det som vi gjorde förra gången också. Kommer träna det mer eller mindre på alla mina hästar som jag rider på. Med Feno-Me fick jag lite tipps och idéer om hur jag skall träna mina galoppiruetter! Kommer träna just den saken på lite fler hästar.
- Det var just att kunna fatta en väldigt samlad galopp från skritten och hålla den i ca 5-6 språng sedan skritt igen. Annars blir det ansträngande för hästen att göra det i flera varv. Som småningom när man gjort det några gånger och har koll på det vänder man blicken in mot mitten och vänder lugnt och fint med sin inner hand 2 steg och sedan rakt! Så kommer jag träna vidare nu med den biten.
Det andra var att rida öppna och sluta med lite tvärning och väldigt väldigt lugn trav så det blir enklare för en att hitta linjen, sedan kan man lägga dit den stora flashiga traven...när man kan det! ;)
Jag känner mig ännu mera taggad nu igen, har laddade batterier, så nu Kör vi...Nej, Nu rider vi!!                            
 
 
 
Denna bilden är lite smårolig, man kan se hur mitt hår har fladdrat loss från sin uppsättning, den skyldige skrattar nog så hon kiknar nu när hon ser det ;) haha!
 
 
ca 35 min kvar till Granjas korta film :)
 
 
Kommentar:
#1: Filippa

Hahahahaha :D

Svar: Jag hade rätt hahahaha :D
Fia

2013-01-24 @ 19:09:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: