Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-01-15
23:13:00

Tisdag kväll

I dag har det varit en så kall dag! Bhhrrrr! Och snö har det kommit också! Vad tycker ni om det då?
Jag gillar det faktiskt :D det blir så vitt och ljust, man blir gladare! Så tråkigt att se allt det gråa! Gråa träd, grå asfalt, gråa åkrar, grå himmel osv men nu, ja nu är det vitt vitt vitt! Vit mark, ljus himmel, solens ljus reflekteras i den vita snön, hästarna springer runt som vildar i hagarna. Man kan dessutom skotta snö som uppvärmning för dagen ;)

Ridningen i dag har gått bra också. Käns som att varje dag så är det en ny häst som utvecklas lite mer än en annan. I dag fick jag känslan av att det var Florens.

Florens är ett 5 årigt sto e: Blue Horse Rush Hour ue: Vivaldi.
Hon är ganska lik sin far utseendemässigt, skall ta och fota Florens så får ni se hennes exteriör så kan man jämföra dem.
Hon är ett väldigt känsligt sto, lyssnar otroligt bra för skänkeln och sitsen, det är en häst som aldrig skulle kunna bli skänkeldöv, hon skulle alltid bara springa på snabbare och snabbare. Dessutom är hon så enkel rätt upp och ned, hon är snäll och jättemysig. Det är verkligen en häst som jag gillar, hon är framåt och har massa energi som bubblar inom henne. Hon lär sig fort. Har en välbalanserad galopp, lätt för att göra byten och för att samla sig i balans. Men kan tänka mig att hon kan vara en svår häst eftersom hon själv har så mycket "egenmotor", men det är precis det jag gillar ;)

Här är bild på hennes far!

 

 

  

 

 

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: