Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-01-13
13:02:17

Söndag lunch

Nu sitter jag inne i värmen och äter min goda lunch! Stekta nudlar, till efterrätt en semla! Samtidigt kollar jag på Sits och balans med Kyra K. Otroligt motiverande och spännande. Det är bra att se mycket på bra ridning, vilket jag inte gör särskilt ofta här henne på gården, förutom få gånger jag susar förbi spegeln hihihi ;)
Nä, men ser man mycket bra ridning så kan man fantisera hur det känns, hur gör man, osv. Då blir allt väldigt mycket enklare :)
Så se till att ni har en riktigt duktig ryttare som ni har som förebild, som ni gärna "apar" efter, våga testa, våga misslyckas. Men du skall veta att du klarar det efter mycket träning!

De första gänget ponnyer är ridna. Det fick bli hingstarna på morgonen och så tar jag val/ston efter lunch så praktikanterna som är här kan rida samtidigt.
Waco gick mycket fint, gjorde väldigt fina öppnor med honom och skänkelvikningar som blev bra. Sen har han ju en helt fantastisk skritt! Den är riktigt bra :)
Feno- Me jobbade jag mycket med galoppfattningar och mycket samlad balanserad galopp, så vi kan börja med våra piruetter nästa gång Kajsa kommer hit :) för att göra en piruett i galopp krävs det ju att man kan samla hästen väldigt kraftig i galoppen utan att vara kvar i munnen. Så om jag släpper efter på handen skall han ligga kvar i samma galopp i balans.


Här är en bild på Gelds Guldhovar inför Scandinavium förra året :)

Kommentar:
#1: Filippa

Jag har massa förebilder inom ridning men speciellt en, brukar tänka mig hennes ridning så fort det går dåligt eller jag inte kan lösa ett problem! Ser henne rida ganska mycket när jag är i rätt ände av sverige för jag passar på att kolla så fort jag får möjlighet, när jag leder fram hennes hästar och jag har tur eftersom jag känner henne så kan hon förklara en massa för mig. Gissa vem Fia?? :DD

Svar: Jag kan ju bara hoppas på att det är jag. :D? Eller du när du rider förbi spegeln och ser dig själv hos oss ;)
Fia

2013-01-14 @ 10:38:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: