Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-01-23
12:33:05

Onsdag Lunch

Blev en god Lunch som behövdes! Sitter och tänker på de hästarna jag precis ridit och är självklart jätte glad! Speciellt med Granja ;) Hon blir ju bara bättre och bättre för varje vecka, enormt utvecklas hon. Nu gör hon helt fantastiska galoppombyten om jag jämför med för 2v sedan. Fast, hon tycker det är lite skoj att byta bara...kommer byten här & var hehe ;) Men nu gör hon dem balanserat och lugnt :D brukar göra ca 2-4 byten vartannat ridpass, så jag sitter inte direkt och vråltrimmar det! Utan rider henne ca 30-35 min och har många skrittpauser och joggning i låg rund form.
Florens har börjat bli lite för lugn nu kanske? Näääe, men lugn är hon och jätte trevlig i munnen, innan visste hon inte riktigt vad hon skulle göra av bettet. Men nu ligger det helt stilla i munnen på henne. Har bytt mellan rakt och 3delat bett på henne så det blivit mycket variation. Sedan har det mycket att göra med att hon är väldigt avslappnad nu också.

Nu har jag ätit och skall ut och rida resten av hästarna, har 4st kvar!

Bild på Feno-Me efter sin första MSV:B vinst, han vann foder! Ibland har han tur dendär gossen ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: