Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-01-16
06:22:00

Onsdag frukost

Tänk att det redan är mitten av veckan :S Jag måste sluta ha så roligt hela tiden! Min tid bara flyger iväg! Hur skall jag göra för att ha tråkiga dagen när jag har det jobbet jag har? Tänk er att jag arbetar med hästar? Tänk att jag får rida och får faktiskt betalt för att enbart rida. För stallet behöver jag aldrig ta hand om nästan, utan det sköter min mamma om. Herre Gud vad jag är bortskämd! Föddes med guldsked i munnen. Men jag kan ju säga såhär...jag har faktiskt också kämpat och kämpar för varje dag att nå mina mål, bitvis tar jag mig förbi mål för mål. Successivt tränar jag mig uppåt.
Min mamma är den bästa, hon ger mig alla förutsättningar att verkligen bara bli bättre och bättre och hon avlar fram bättre och bättre hästar åt mig hela tiden!
Men ändå tänker man sig att gräset är geönare på andra sidan ibland? Inte nu längre i alla fall. Man skall tänka ofta på vad man har, vilka som man har runtomkring sig, hellre säger du tack en gång för mycket än en gång för lite. Så får du kanske en sak för mycket tillbaka!
Vissa dagar är givetvis också jobbiga för mig...men just nu för tillfället kanske jag inte kommer på när just det skulle vara, för nu går allt så himla bra bara!!! Så snart kommer det gå nerför, för faller man aldrig kan man inte resa sig heller! Tänk på det!

Now, of to thr dagis with Emilia! Sedan den vita snöiga gården med de härliga praktikanterna som är sååååå duktiga! Å ännu ett tag skall jag få njuta av deras sällskap som bara blir bättre och bättre då de vågar fråga lite mer för var dag som går ;)

Ha en härlig onsdag alla vänner!

Bild.1 Mamma på tävling med hästen Amurette

Bild 2. Jag och Gerswin hoppar.

Bild 3. Jag och Wacos Rache MW

Bild 4. Jag och Busy Lizzie 2005

 

Mamma på Amurette

 

 

Jag på Gerswin

 

Bild på mig och wacos Rache 2011

 

 

Jag och Busy Luzzie 2005.

Kommentarer:
#1: Katie

Och Fia, du är värd allt gott i världen!
:-)
Kramar!

Svar: Tack Katie, du är så snäll :)!
Fia

2013-01-16 @ 16:50:41
#2: Amanda

Fina bilder :)
Lite skilnad på Busy nu och 2005 :)

Svar: Det är det verkligen :)
Fia

2013-01-16 @ 19:05:25

Där ser man! Lizzy var en av alla de småponnyer man red in då man var i den storleken. Vad blev det av henne? / Mambo-Cajsa

Svar: Hon sålde vi till några vänner som vi har, de har 2 barn. Tror de köpte henne när den äldsta tjejen var 6-7 ngt sådant. De har tävlat både hopn ing och dressyr. Och det har gått så bra för dom :)
Fia

2013-01-17 @ 21:04:09
#4: Aina

Finns flera Flitiga Lisor. Känner ett halvblod som heter Busy Lizzie. Trodde att ni hade fött upp henne men det var innan jag såg bilden.

Svar: hehe, ja detta var en liten liten storhäst eller vad man skall kalla det haha ^^
Fia

2013-01-17 @ 23:04:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: