Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-01-07
10:45:48

Måndag

Helgen är över, måndagen börjar! Yippiejeeeeyj! MÅÅÅNDAG! Jag kan inte var den enda som ser fram emot denna dagen "Dagen efter Kyra.K clinicen" höhöhö ;)
Första halvan av clinicen var jag och mamma rätt nöjda med oss själva! Det var väll först när hon kom in på piruetter, galoppombyten passage som vi vaknade lite ;D
Kyra pratade mycket om att hålla i "remmen" aka Handtaget!!!! Just det! Nu kan ni andra vara 15 år efter oss! Vi som redan ridit med detta handtaget till vår hjälp till en mjuk din stadig kontakt till hästens mun , mohahahaha ( lite ironisk) Men jag hoppas att alla som tittat snett på mig när jag trallar runt med mitt handtag vart jag än får...ja jag hoppas de lärde sig något nu utav Dressyrproffessorn Kyra Kyrklund! Over and out! Nu skall jag hoppa upp i min sadel Med handtag haha och rida :)

P.S när jag skulle skriva upp dagens schema möttes jag av dessa vackra ord! Och blev genast påmind om hur ensam jag är här <3 ( förutom alla 25 hästar här) ((som har ny ryckta manar)) ;)

Kommentar:
#1: Anja

Du är rolig du Fia! Fortsätt rida så :)

2013-01-08 @ 07:59:14
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: