Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-02-09
21:50:00

Sten Åstedt
 
Sten Åstedt är B-tränare i dressyr och som utbildar hästar, håller kurser och lektioner hemma i Skene och på andra håll i Sverige. Innan han startade eget var Sten bland annat ridskolechef i Trollhättan. Inte minst tycker han att lösgjordheten hos hästen är viktig.
- Tyvärr premieras spänning på tävling idag, säger han.
Tränarens uppgift är enligt Sten att ta ryttaren och hästen längre än de skulle gå själva, att hjälpa dem vidare och tänja lite på gränserna. Däremot får det aldrig ske på bekostnad av hästen.
 
Sten är en tränare som jag tränat för i många år till och från.
När jag var 4 år fick jag min första ponny, Titti, då fick jag följa med mamma när hon skulle träna för Sten, tog  med mig Titti och fick rida med i ridhuset. Sten är en lugn tränae och arbetar successivt fram i lugn takt till det han ser man klarar av för stunden, så inget blir för svårt för häst och ryttare.
 
 
 
Kommentar:
#1: Henrik krohn

Hör gärna av dig sten.
0761-720657

2014-08-16 @ 20:45:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: