Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-02-12
15:14:15

Mellis

Muuuums mums...tugga tugga...kraaas kraas! Äter flingor nu igen innan jag går ut och rider de 2 sista för dagen. Granja och Liari återstår, jag räknar kallt med att de är vrål pigga! Fast det gör inget (: för i morgon kommer de ändå inte vara lika pigga :)

Wacos Rache gick riktigt bra i dag. Ville verkligen att han skulle få med lång hals men ändå vara aktiv. Gjorde också övergångar med den långa låga halsen, för att sedan kort plocka upp honom i formen lite och kunna rida några skolor för att bara låta tygeln glida ut långsamt samtidigt som han sänkte huvudet och längden på halsen och behöll samma takt och tempo. Gjorde Sanna sak i skritt, trav och galopp. Mission kompleted! Det gick strålande!

Geld och jag gjorde några fina mellantraver i dag, Bara korta linjer. Och vi hade även ett fint galopparbete med bra förvända galopper samt enkla byten som satt riktigt fint!

Feno-Me arbetade jag bara från marken i dag, har börjat träna på piaffen. I dag gjorde han det så strålande bra, riktigt fina framsteg gör vi. Han är superenergis i sitt arbete men är ändå avslappnad, bra ponnypojk!

Lanson tycker jag gjorde galopparbetet bäst i dag! Han blev lite spänd då och då, men när han gjorde samma sak 2a gången var han riktigt avslappnad och ledlös i sitt bakparti hihi. Traven var inte heller så dålig. Han var lätt i handen, väldigt mjuk och lätt men hade ändå kontakt, jag kunde lätt släppa ut tygeln och han längde halsen fram ner långsamt.

Nu Liari och Granja!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: