Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-02-15
09:50:37

Fredag FM

I sadelkammaren doftar det kanel, apelsin & citron! Gott med andra ord, riktigt ljuvligt luktar det. Har nämligen tänt ett värmeljus i en såndär sak med vatten i överst som man kan lägga i doftdroppar. Så när man kommer in från skötseldelen luktar det riktigt underbart :) Här luktar det inte häst, hund eller får ;)
I dag skall jag hämta Jessica i KBA kl 12, så skall hon underhålla mig i några timmar när jag rider. Förhoppningsvis sover hon över hos mig i natt. Alltid trevligt med trevligt sällskap ;) Och i morgon kommer det 4! Goa MW tjejer hit :D Lisa, Amanda, Julia & Ellen skall hälsa på, oj vad de skall få slita och släpa. Nä, de har 8 hästar att rida på och en liten Emilia att busa med, och några hästar att göra i ordning + att Lisa och Amanda skall träna för mig. Så jag räknar med att de, förutom jag, kommer ha en riktigt rolig dag, jag går All in for it i alla fall.
Nu skall jag rida lite hästar. 6 st skall bli ridna i dag, olika arbeten med dem alla, Puuuh, gäller att man är flexibel med hjärnan och hinner tänka om :)
Hästschemat för nästa vecka är nästan helt uppe på tavlan nu, så inte ens det behöver jag tänka på.
Eftersom jag har många hästar i arbete måste jag skriva upp vilken/vilka dagar hästarna skall gå, så inte 1 häst går i 2v utan vila och då kanske inte 1 häst blir arbetad på 2 v. Så det gäller att ha koll så hästarna blir arbetade. Men allra viktigast är att de också får sin vila 2-3 dagar i veckan!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: