Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-04-18
10:03:50

Här var det regn

Ja i dag regnar det (äntligen) Det har iuf regnat lite smått de sista dagarna, men i dag är det ganska blött ute. Tjiho tänker jag! Massa vattenpölar att träna förvänd galopp i, galoppombyten, ökningar mm! Ganska ofta har vi faktiskt regn på våra tävlingar ;) då är det bra att ha tränar sig själv och hästen på att rida i ösregn blixt & dunder. Kanske blir det just det vädret på ett SM (inte ovanligt) så det gäller att börja träning i tid på det förberedda (alltså inte på det oförberedda ;). )

Tvättstugan har jag hunnit med såhär långt! Sopat bort allt hår på golvet, häst och hundhår. Skakat av allt det smutsiga och lagt det i en ny fin hög. Satt igång en maskin med tvätt, som snart skall tömmas. Under tiden hinner jag gå och hämta en häst och göra i ordning den. Frågan är bara vilken häst? Jag har sådan beslutsångest haha ;) får köra Ole dole doff!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: