Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-09-04
10:26:00

DM Helgen över
Ja nu är det tisdag och jag är utvilad!!
Har haft inskolning på dagis med Emilia i 2v nu, så har absolut inte haft tid att blogga! Men bättre sent än aldrig :D
 
Åkte i söndags på DM Med Wacos Rache MW och Feno-Me. Hade bestämt mig för att rida YR DM på Wacos R och Senior DM på Feno-Me. Startade med Wacos R i LA:4 som en "förklass". Bitvis gick det jätte bra i programmet, men jag red fel 2 ggr!!!!? Suck! Slutade precis utanför placering i den klassen. I MSV C:1 som var DM klassen för YR gick det mycket bättre, red inte fel ngn gång och fick bara en del små missar. Lyckades rida på 66% tror jag och kom in på en 2a placering i DM :D så silver fick jag där, wohoooo!!! Startade med Feno-Me i samma klass också, som en "förklass" där också. Vi red ihop 68%och kom 1 samt 2a tills de 3 sista typ skulle rida. Då gled vi ner på 2a placering och 3e placering individuellt i klassen, men ändå, inte illa:D
 
När jag skulle starta MSV B:4 på Feno-Me hade jag varit uppe i 12h och sovit 4h på natten. Så jag var trött!!!! Blev att jag mest gled runt programmet och vågade inte riktigt rida dit allt! Tex, galoppombytena, alla blev orena förutom det sista när bestämde mig för att "1 byte skall jag väll ändå kunna rida rätt" å ja, när jag la dit det rätt blev det riktigt rätt! 8or och 7or på det! Men vi fick 65% och ledde ett långt tag, tills 2 andra rutinerade "tantor" gick om mig med några ynka%.
Jag fick mitt sista MSV A kval och jag tog brons bland seniorerna på min Ponny! Och kom 4a individuellt!! Toppendag :D nästa år kan jag alltså inleda med en MSV A start i frack och hatt!! 
 
Då kommer jag låna mammas gamla frack, som är ursnygg och 3-4 storlekar förstor! (får nåla in den) Kanske att jag köper en hatt, eller så lånar jag den utav mamma också :) tror den passar ;)
När jag har vunnit eller placerat mig i en MSV A, då lägger jag pengar på en hatt och frack :) Då är jag tillräckligt duktig att rida i det tycker jag hihi ;)
Kommentarer:
#1: Maria

Hahaaa... Nu blev det väl lite väl mycket stavfel? Har din iphone fått fnatt? :-D:-D:-D:-D

Svar: Haha, ja men den får alltid det!!!! Spec när det blir långa inlägg....blääää,
Fia

2012-09-06 @ 21:54:36
#2: Mathilda

Ååg, grattis, gud vad kul att få rida i hatt & frack som en riktig dressyrtant! :D
Grattis igen! :D

Svar: Jag är såååååååååå taggad till det :D
Fia

2012-09-09 @ 16:36:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: