Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-11-26
14:36:58

Måndag

Jippi! Det är måndag och jag har en hel vecka med massa ridning att se fram emot!
Helgen som varit så har varit underbar. Vi har nämligen haft helgläger(sista för i år) och vi hade supertrevliga elever här som jag fick pina på en sitsträning, sjöng imse vimse spindel med rörelser till samt Huvud axlar knä och tå låten...självklart med alla rörelser till i trav! Och de sjöng samtidigt!! Vi hade grymt skoj ;)
På söndagen vid lunch tog vi riktigt go fika med små lussebullar och saffranskaka samt varm choklad...mmmmm!
Anders har lagat all mat med hjälp av Lisa som bästa lök hackerskan! Så det var helt enastående mat också som alla glufsade i sig av som om föräldrarna svält dem innan lägrets början ;) hihi. Men nu är jag själv hör igen med min mamma och alla mina hästar, håller som bäst igång 10 st hästar, varav 9 st är våra egna och 1 är på utbildning, lilla Bambi tjejen (Dushambe MW) som är 5 år e: V. Gerswin u: Duchesse. Har precis mockat hennes box och släppte ut henne innan lunch...tänk va, jag har bara 1 box att mocka :D som Max får jag totalt 5!!!!boxar att mocka, Lyx! För fler fins inte att mocka ;)

Snart skall jag börja med en "Kloka ord inom ridning" som Julia har samlat på sig när hon lyssnat på lektioner. När de orden som hon samlat på sig tar slut så har jag lyckats samla på mig en hel tjock bok med kloka ord :) som jag kommer uppdatera bloggen med varje dag, 1 ny klok mening varje dag ;)!


Dalahäst i Thailand :)

Kommentarer:
#1: Lisa

Innebär detta att du kommer blogga minst en gång om dagen? ;D

Svar: Det stämmer precis!! :)
Fia

2012-11-26 @ 15:34:46
#2: Mathilda Svennung

Vad kul, har du någon skötare nu då? ;)

Svar: Nix, jobbar helt själv just nu ;)
Fia

2012-11-26 @ 15:55:55
#3: Vendela

Bra förslag Lisa! Hälsa Bambi från mig Fia :D!

Svar: Bambi hälsad, check!
Fia

2012-11-26 @ 16:55:53
#4: Alva

Lägret var verkligen mysigt, jag lärde mig väldigt mycket (Fårhantering och matlagning!) och har nu äntligen kommit över träningsvärken från den fruktansvärda sitsträningen!;O Hoppas att vi ses igen snart, då ska jag dessutom kunna veva med armarna åt olika håll och rida lätt samtidigt!

2012-11-29 @ 23:20:48
#5: Fia

Åh vad roligt att höra! Både träningsvärken och allt du lärde dig glödhet mig ;)
Vi kommer absolut sed fler gånger!! Hoppas i alla fall jag på :)

2012-11-30 @ 08:47:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: