Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-06-20
20:53:55

Uteritter

I dag så har jag haft 3st uteritter, red på Liari med den första gruppen, Lanson i den andra gruppen och Nota Bene i den 3e! Det var härligt att komma ut lite längre med dem i dag! Det tyckte dom också! Ett gäng tjejer ville ha riktig röster galopp, eftersom jag hade Lanson som är räääätt så stor så behöver jag bara öka lite för att det skall gå skit fort för D-ponnyerna. Men jag ökade sådär lagom mycket, o det gick jätte fort för de andra! Så när vi bryter av till trav låter det som att tjejen bakom mig gråter...men nä, hon skrattar så mycket så hon nästan grät i stället ;) (Filippa...det var din lillasyster Ellen, hihi)

När jag skulle rida på Feno-Me så var det fullt i både ridhuset och på ridbanan, så jag hittade en gräsväg i uppförsbacke som jag galopperade på några gånger. Tränade övergångar och skänkelvikningar också. Gräsvägen låg mellan våra beten, som stona stod och betade i. Men Feno-Me han visste att det var träning och tittade bara snabbt in dem så han visste vad de gjorde ;)

Granja red jag inne i ridhuset på, tränade förvända galopper och det gick toppen bra, hon bytte galopp några gånger, men det var ingen större fara med det tyckte jag. Eftersom hon har extremt lätt för att göra rena byten!! Inte en enda gång blev det orent :)
Totalt red jag 10 hästar i dag. Båda 4 åringarna fick vila. De förtjänar och behöver dom.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: