Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-06-12
06:03:54

Galopp

I dag började jag morgonen med en uteritt kl: 07.00. Red ut på Liari, tog galopprundan. Han tyckte det var megaskoj att galoppera som en liten halvgalning haha ;) Travade i det höga gräset på vägen till galoppslingan, i han travade ännu större än vad han redan gör, så höll ju på att flyga ur sadeln varje steg ;)
Waco red jag också ut på, samma runda. Fast Boyen hängde med mig ( en jätte söt liten heller som vi har, han söker en fodervärd) så både hund och häst fick konditionsträna, efteråt vart han rätt så trött!

Nota Bene och jag var med på en hopplektion i dag, hon var så taggad och spänd när vi väl började hoppa. Så man kunde allt tro att hon aldrig hoppat förr, benen stod hit och dit! Men i slutet gick det super bra! Riktigt skoj att hoppa också :)

Rocky fick med hoppa i dag, öronen var spettsade och han var super nöjd med att få skutta över små hinder!

Förutom dessa hästar så red jag också Geld, Granja, Feno-Me och Lanson! Med dem gjorde jag vanligt markarbete/dressyr. Joggade, stretchade, kollade så att gas och broms fungerade. Varierade alltså tempot ofta, takten och formen också. Ett varierande lätt ridpass fick dom :)

Bild på Liari, Wacos Rache MW och lilla Boyen!

image description

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: