Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-06-07
23:32:19

Bus ponnyer

De senaste dagarna har det gått utmärkt med alla hästar och ponnyer. I går red jag ut på Feld och Waco, klättrade ned dem på terrängbanan och galopperade dem! Självklart tyckte dom det var superkul ;)

Rocky och jag red i en av sommarhagarna, där galopperade vi mest och gjorde lite sidvärtsrörelser, han tyckte det var gör skoj ;) Resten av kompaniet red jag på utebanan, utom Lanson. Jag red honom sist och då han det bli lite sämre väder. Men det gick lika bra inne, han har hunnit utvecklas mycket på bara 1v nu känner jag! Har jobbat mycket med att han skall söka fram och ner i både skritt, trav och galopp samt bibehålla sin balans i arbetet och verkligen stärka sig. Det har han gjort! Så jag är verkligen nöjd.

Förutom dessa gossar så har jag ridit en hel dröse till :) Skulle jag skriva hur det har gått med alla så hade jag haft Sveriges längsta inlägg varje dag ;)

Snart någon dag skall jag skriva ett inlägg om Mig och Feno-Me, något som bl.a. Linnea önskade att jag skulle skriva, hur han kom till oss, när han kom till oss, hur han är, vad vi har gjort osv.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: