Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-07-24
06:04:21

Tisdag

Oj vad tiden går fort! har inte skrivit något på jätte länge nu! Har haft så mycket att göra :) Förra torsdagen så var jag på tävling i Årekär, kavlade då till ungponnychampionatet i dressyr på Geothrix! Eftersom jag inte hade med kvalkort till Rocky så kunde vi inte skriva med hans kval. Så vi får helt enkelt åka ut på en till tävling :) I morgon skall jag tävla igen, fast på häst! Skall tävla våra två 4 åringar, Florence MW och Barcelona MW. Kommer tävla i Laholm, rider Dressyrprogram för 4 åriga hästar. Skall bli spännande att se vad hästarna tycker om tävling :) På lördag skall jag tävla med Feno-Me i Göteborg, kommer rida MSV B:4. Även det skall bli riktigt spännande! I går var Feno-Me sååååå fin och härlig att rida, allt satt, allt var super enkelt, jag hade inte svårt för något alls! Det är sån härlig känsla man kan leva länge på. En till härlig känsla är Geothrix hopp över 110 cm, hoppade lite studs med honom och trav cavalettin, sen hoppade vi några språng på 110 cm han gjorde jätte fina språng. Det sista han gjorde tog han verkligen i på, upp, drog upp benen, över, drog upp lite till, ner, öppnade upp bak, landning i vänster galopp. Ja allt var perfekt i det språnget :) så det lever vi vidare på också. Skall vi kanske leva vidare på att Lanson också var super fin i går :D vi gjorde bara bra övergångar hela tiden! Galoppen var helt annorlunda! Han tog runda lugna galoppsprång, nu vågade han ta i mer, har nog hittat balansen där lite tror jag :) Nu skall jag kolla lite till på tävlingar, har Superligan tävlingar framför mig nu, många som skall tävlas :).

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: