Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-07-09
19:51:42

Måndag

I dag har det varit jätte jobbigt väder, men ändå så härligt! Känner att det är blixt och dunder på g snart! Har riktigt ont i huvudet! Brukar få det när det är dåligt väder på G ^^ Morgonen började jag i alla fall med att rida Geld på utebanan 06.30. Jag joggade honom rund och låg samt red serpentin över plan, växlade volter, flyttade i sidled. Helt enkelt lite lösgörande och smidiggörande arbete :) Efter honom var det Wacos Rache MW's tur, vi red ut! Tog en härlig trav och galopprunda runt några åkrar en bit ifrån gården. Fins allt många härliga uterittsvägar här omkring! Med Feno-Me red jag också iväg på en uteritt med mycket galopp, gav honom fria tyglar sista sträckan...jääääklar vad fort han flög fram :D Ooom han tyckte det var skoj eller?! Efteråt var öronen superspettsade och ögonen lyste upp! Härlig ponny man har :) Sen har jag också ridit Geothrix, Rocky, Granja och Florens! Rocky är super läcker! Geothrix har verkligen tagit sig några steg fram!! Han är super pigg och jätte het nästan ;) så får jag honom bara att slappna av lite och våga ta tag i bettet mer så kommer han också sväva fram med bakbenen in under sig! Det går bra nu! ;) så härligt när träningen ger resultat! Bild på mamma och Feno-Me i vintras!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: