Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-07-14
05:20:46

Fredag

I dag började jag morgonen med att rida Geld kl 06.15. Tog och red ut med honom runt åkrarna, den vanliga galopp rundan :) han busade lite i galoppen och tyckte att vi kunde ha gasat på lite extra ;) Höll också en uteritt i endast skritt och lite trav, tråkig blev den inte...hoppas jag i alla fall. Jag tyckte att jag hittade på lite saker, som att rida slalom mellan stenar, upp och ner för vägkanten så vi fick klättra och massa mer skoj. Ledar ponnyn fick vara Geothrix, efter den mycket lugna uteritten hoppade vi lite studs inne i ridhuset. Florens och Barcelona har jag också ridit (två 4 åringar) båda var otroligt duktiga! Så himla skoj att sitta upp på 2 hästar som är så unga och som har så enkelt för sig att lära, gillar unghästar på det viset. Men lika lätt som de lär sig så lär de sig lätt fel också ;) Men så himla snälla, hoppar upp på dem på stallplanen, rider in i ridhuset eller ner på ridbanan och börjar deras ridpass som brukar vara ca 20 min. I dag har jag ridit: Feno-Me Wacos Rache Geld Rocky Liari Lanson Granja Nota Bene Florens Barcelon Geothrix Sand Dancer - Kommer dock inte skriva om alla hästarna...för nu skall jag sova så jag kommer upp kl 5 i morgon och kan börja rida vid 6 ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: