Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-08-12
20:27:11

Söndagens hoppbravader!
Ja äntligen har man varit ute på sin första riktiga hopptävling på flera flera år! Kändes riktigt skönt, pirrigt om inte annat! Om jag nu skall fortsätta tävla hoppning också så får jag nog ta och träna lite mer hoppning än vad jag gör just nu ;)
Men jag är så nöjd över Nota Benes prestation på banan i dag! Hon var glad, pigg och fram!! Hon älskar helt enkelt att hoppa! Sedan gäller det ju att jag som pilot där uppe klarar av att rätta till vissa situationer lite bättre ;) Men, med mer träning på hoppbana så kommer det bli betydligt mycket bättre! Synd man inte kan bli GP ryttare på en dag va ;) !
I 110 klassen så galopperade jag bara förbi ett hinder...vet inte varför jag inte bara styrde på det ^^ sådant som händer någon gång, men resten utav banan klarade vi av gallant tycker jag :)
100cm klassen så fick jag en bom ned, kom inte riktigt in med en sjysst balans, då blev det lite hejkon bejkon över det hela! Men ut på fler clearrounder skall vi :D Här skall tränas, även med småttingarna (ponnyerna)
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: