Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-08-12
07:56:45

Söndag

I går hade jag såklart en toppen dag borta i Glommen på dressyrtävlingen med Feno-Me.
MSV B:5 som jag även startade kände jag att det var inga problem med att klara av det programmet. Nackdelen är väll att jag har en hingst som väldigt gärna vill ha koll på alla "ston" som försvann bort fån banan och utom synhåll, hände samma sak i MSV B:3. Men det gick betydligt mycket bättre än jag förväntat mig, lyckades få kontroll över den överspända tok ponnyn, så i B:5 fick jag ihop 61% med otroligt många missar! Lycklig är jag ändå över det, att det är enkelt att rätta till det ;)
I dag bär det av till Kungsbacka på hopptävling med Nota Bene. Skall hoppa 100 och 110 cm. Just nu känner jag som så att jag bara skall gå in på 110 och hoppa typ 3-4 språng och komma ut från banan med en fortfarande pigg häst! För jag startar ju en klass innan det. Så hon kanske kan vara lite trött :) men det får vi se sen. Huvudsaken är att vi båda 2 kommer ut från banan med otroligt stor positivitet ;)

Tack i går för all Lisa, Carro och Filippa var med :D så himla skoj att ni var med! Synd att Julia och Ellen inte kunde komma med, men hoppas ni hade det bra ändå ;D

Kommentar:
#1: Acka

Måste bara fråga hur du gör när du tävlar ponny? Tävlar du med storhästarna då för du har la redan fyllt 18? :)

Svar: Precis, jag är 19 år nu.Tävlar bland storhästarna på mina ponnier då i stället :)
Fia

2012-08-12 @ 10:04:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: