Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-09-03
19:20:25

Tävling dag 1
Idag var vi i Hermanstorp och tävlade! Första start var med Feno-Me i FEI Inl för Ponny. Han var jätte duktig, pigg och alert! Så vi fick ihop 69,73% och vann klassen + att vi kom med i Elitlaget :D Då var jag hur glad som hellst!
Inte nog med det så placerade sig Jessica 2a i samma klass på 67,89% och i LAP1 som hon red vann hon på 66,57% Duktiga fina Gerswin! (Så dom är också med i laget)

I LA:1 red jag på Wacos Rache MW och Geld MW! Först ut utav dem 2 var Wacos R, fick till en bra ritt med honom och lyckades få ihop 68,42% Sist startade Geld MW! O han va på hugget att tävla i dag ;) riktigt duktig var han och lyckades få 69,21% Därmed vann jag klassen på Geld och kom 2a på Wacos R! Nu är vi 1 kval närmre Ungponny SM :D


Och till er som råkar tro att min mamma tvingar mig att rida...så är inte fallet! Hade jag haft ont utav förlossningen och inte mått bra nu hade jag verkligen inte ridit! Hur kul det än är. Men jag har absolut ingen sveda o värk! Därför rider jag mer än gärna på alla fina hästar som finns på gården och tävlar dem!


Feno-Me

 

Wacos Rache MW

 

Geld MW

 

Verona's Gerswin

 

Kommentarer:
#1: anonym

Du är så duktig fia! :D men tänkte på en sak som du kan svara på:)?

Man kan väl inte tävla ponnyer när man fyllt arton eller? hur funkar detta?

2011-09-03 @ 19:47:00
#2: Linda

Wow, bra jobbat!

Konstigt av folk att tro att du måste rida. Det är väl toppen att du är igång redan :) Jag var i stallet dagen efter vi kom hem från BB och red så fort jag kunde, det är svårt att hålla sig borta :)

2011-09-03 @ 21:23:53
#3: Lena

Hej anonym, man får tävla ponny till och med det år man fyller 18, alltså får Fia tävla ponny året ut.

2011-09-03 @ 21:24:27
#4: Fia

Linda: Tack så mycket :D Tycker jag med ;) Skojar verkligen inte om att det är svårt att hålla sig :P



Lena: Helt rätt! :) Eftersom detta är mitt sista ponnyår tänker jag verkligen ta tillvara på det och tävla så mycket jag kan...i princip ;)

2011-09-03 @ 22:32:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: