Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-09-26
15:03:47

Championatet!
Efter hela Championatshelgen är jag mycket nöjd!

Med Geld fick jag 80% första dagen! Blev en bra ritt, men jag tappade balansen i den ena förvända galoppen så han bytte galopp. Men inte i den andra serpentinen, så bra vart ju det :)
På Wacos R gick det verkligen inte bra :/ Han blev tok spänd på framridningen och i programmet så fick jag miss efter miss efter miss...i båda mellantravarna blev det galopp, i den ena 10m volten fick jag galopp osv! Men dagen därpå gjorde vi mycket bra ifrån oss! Tråkigt nog så var det ju samma domare, så dom hade väll redan bestämt sig för att dom inte tyckte om det :/ så båda dagarna tror jag att jag fick 66% på honom. Men det kommer fler chanser :D
Geld och jag fick i alla fall 84% i Finalen och vann! totalt under helgen kom vi 2a när % räknades ihop.

På 4 åriga Rocky kom jag 3a med samma poäng som 2an och 1p ifrån 1an! Dessutom fesred jag lite på banan  ;) Blev passiv, så helt klart sjabblade jag bort någon poäng!

2v innan championatet så ramlade Geld helt ihop på tävlingen i Mark. Vi tog blodprov på honom och det visade sig att han hade få rödablodkroppar, alltså jätte järnbrist. Så han fick mycket järn och B-vitamin tillägg.
Rocky, han fick en hovböld 1,5v innan. Så 5 dagar innan Championatet kunde jag börja träna o rida honom. Dessutom första gången jag red honom :)

Geld MW

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: