Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-10-16
23:54:03

Agria Ungponny Dressyr 2011
Sådär, då var en lyckad helg över, hoppas på fler likadana (:

Tackar först och främst min bror som ställde upp och tog hand om allt på gården, hästar, hundar, får mm! Han är inte ens intresserad utav det men gör ett utmärkt jobb ändå!
På fredagen åkte vi ner till Lillhagens RK som ligger ganska nära Falsterbo. Min första strat hade jag på Wacos Rache MW. Han gick väldigt bra, enda var väl att jag råkade rida fel 1 gång...hehe! På Geld Startade jag sist i klassen, vi fick ihop en bra runda! Utan felridning ;)
1a på Geld MW på 81%
2a Var inte allra minst Alexandra Nylander på Key To Success med 79%
3a Wacos Rache MW 78,2%
Alltså Hermanstorp K&RK Tog hem alla placeringar :D
Efter klassen var slut åkte vi till Flyinge där vi hade våra hästar hos Katri Wäyrynen i hennes fina stall! Där trivdes ponnypojkarna bra!!! Lugnt och skönt hade dom det där (:

Sedan när dom var installerade åkte vi till vårt boende som var på The Butler Service, ett gör trevligt B&B. Inte nog med det så visade det sig att Hans goda vän...inte allra minst Kyra Kyrklund åkte därifrån på morgonen ^^ Det var nära att man träffade henne och kanske äntligen fick klämt ut sig det där som man så gärna vill säga till henne! Men vet inte om jag någonsin kommer våga hohoho...

På lördag morgon var det dags igen! Då var det LA:2 som gällde.

1a Wacos Rache 82%
2a Geld MW 81,8%
3a Key To Success
Än en gång Hermanstorp i topp :D
Wacos R fick förövrigt en 9a på sin skritt. Domaren "Vad tycker du om skritten Sofie"? "Ja jo den är väldigt bra", "Du, den är utmärkt" Ungefär sådär lät det hihihi

På söndagen så var det A och B final. Eftersom jag bara fick ha 1 häst i A finalen så fick Wacos R gå B finalen :(

I B finalen skulle det vara 4st ryttare, men 1 bytte klass + att 1 i A finalen strök sig, då fick dom ta 1 från B-finalen dit. Så då var det jag och en till ponny i B finalen (Y) Således blev det inte ens en klass. Så fick inga uppklassnings poäng i den!

B- Finalen
1a Wacos Rache 79,6%
2a EG Fermi 69,4%

A-finalen
1a Geld MW 81%
2a Börsgårds Samba 75,8%
3a Key To Success

Totalt så vann jag och Geld Agria Ungponny Dressyr 2011! Gissa om jag är lycklig nu :D
2a blev Alexandra Nylander på sin fina ponny Key To Success.

5 hästar gick vidare till A-final, varav 3st var Stuteri MW uppfödningar!  Det går bra för MW's uppfödningar!
Dune MW var en utav dom! Dune och hennes ryttare Charlotta är så fina på banan!

Förövrigt är ju den här lilla Guldgossen till salu! :)

Foto: Kim Lundin

Prisutdelningen, Geld MW och Paulchen Panther E

Gustav Svalling, en utav domarna med Traudi Björling

Wacos Rache MW


Kommentarer:
#1: Katie

Fina bilder på finaste Fia <33 Pussar

2011-10-20 @ 12:32:38

Haha jag känner ryttaren som rider Samba! Hon tävlar för min ridklubb :D

2011-10-20 @ 21:38:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: