Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-11-15
06:37:43

Geld MW
Alltså i dag gick Geld så otroligt bra :D Han har fått vila 2veckor nästan, så har han jobbats 3-4 ggr nu. I dag känner man verkligen på honom hur han mådde bra utav sin lilla vila ;) Han fick sådant schvung i sin trav, så jag har ju träningsvärk i ryggen nu ^^
Wacos R har vilat lite mer än 1v nu. Så han skall få börja komma igång nu också :) Dom små pojkarna mår så bra utav att få vila ut sig när dom är så unga fortfarande. Då rider man inte slut på dom :)

Efter att mamma hade varit med Filippa och Nora. Ja hon gör faktiskt 90% utav allt på gården, jag rider ju bara! Så den mesta delen utav dagen hittar dom 3 på saker tillsammans.
På eftermiddagen så longerade de hästar och red hästar, vi jobbade vi hela 9st hästar! Alltså 3 var. I morgon blir det desto flera, tjejerna kommer ha träningsvärk i sina rumpor snart hihi ;)
Kommentarer:
#1: Maria

Du rider "bara", ooo ja lite mera göra du ju allt! Hjälper mig med ditten och datten fast jag erkänner jag är bättre på att halma och flytta unghästar än vad du är! ;-)

2011-11-16 @ 08:04:34
#2: Fia

Det r svårt att få med vaaarje liten detalj haha :P

2011-11-16 @ 19:08:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: