Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-05-27
17:32:41

Tränat!
Nu har jag varit iväg och tränat på Wacos Rache hos Sten! Han var jätte duktig i dag (: Tyckte kanske det var lite jobbigt arbete ;) Men att träna öppnor + slutor och enkla byten kräver rätt så mycket från en unghäst! Och att han gör det så fint är ju bara ett jätte + !!! Han utvecklas verkligen otroligt mycket och ganska snabbt (:

När jag tränar på Geld och Wacos R hemma så rider jag dem ca 35 min, många övergångar, galoppfattningar, tempoväxlingar samt lite förvänd galopp och pytte lite öppna, sluta! Ja lite utav varje försöker jag såklart få med så dom får en chans att träna på det lite varje dag (:
Klättrar med dem var och varannan dag!
Brukar skritta ut på dem som uppvärmning i några backar och även som avslutning på ridpasset!
Men i morgon skall Wacos R få galoppera på åkern lite granna och klättra! Så e han pigg o glad till tävlingen på söndag (Y)

Feno-Me skall också få klättra lite och galoppera på åkern, fast i dag! Eftersom han skall tävla i morgon och har gått på rätt så ordentligt denna veckan (: Jag vill ju inte rida sönder mina små söta ponnysar heller! Lagom är alltid bäst.

Feno-Me och jag på Lag SM Individuellt förra året i November :)

 

www.stuterimw.se

 

Kommentarer:
#1: Anna

ska du redan ut på en LA:p1 med dom! oj, jag hoppas det går bra

2011-05-27 @ 17:57:37
#2: Fia

Ja då :) Dom är så duktiga så, skall ju försöka få dom kvalade till Nationell nu så dom kan få vila sig lite sedan :) Jag räknar ju inte med några vrål höga % eller med vinst ;) Bara dom går över 62% Är det super bra (Y) Dom har ju precis börjat lära sig alla rörelser som sagt :P hihi

2011-05-27 @ 18:04:08
#3: Lena

var ska du tävla?

2011-05-27 @ 20:20:14
#4: Fia

På lördag i Särö på Feno-Me LA:P1

Söndag i Torslanda på Geld MW och Wacos Rache MW, LA:P1

(:

2011-05-27 @ 20:22:28
#5: Lena

Jag kommer nog kanske vara i Torslanda på söndag :D

2011-05-27 @ 20:33:45
#6: Katie

Snart får jag åka med dig på en tävling =) shit att jag missade förra gången :P men vi får ihop det en annan dag snaaart hoppas jag =) Puss!

2011-05-27 @ 21:56:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: