Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-05-03
17:48:56

Ridit som tusan i dag!
I dag har jag ridit 10 hästar! japp japp, rider dock mellan 25-45 min på varje pålle :)
Vi har även 2 jätte duktiga praktikanter som är här! Korta är dom också! Så dom ska få rida en o annan småponny som jag inte kan rida så mycket på ;) Så skall dom få ha igång 5st andra hästar hade jag tänkt mig! Dom skall även få se hur man hanterar med 3 åringar som är helt gröna och ny inkomna från inridningen! Sådant är så nyttigt och se hur annorlunda och känsliga dom är. Sedan har vi ju då 4 åring som är nästa steg! Där har vi Granja som dom skall få studera lite! 5 åringarna är ju Lanzon, Liari och Gin Noir, så får dom se hur vi arbetar med dem! Sist o minst har vi Geld och Wacos Rache som då är 6 år. (tog verkligen inte med alla hästarna nu, bara några)
Steg för steg kommer dom få se! Hade jag tyckt va gööörkul :D

Söta Wacos Rache som 5 åring! På den tiden då han bara hoppade nästan ;)

I dag red jag ut och klättrade på honom! Var trotts allt en ganska tuff helg för honom

och Geld, med tävling 2 dagar!

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: