Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-05-02
15:59:38

Himledalen 1/5
Jag hade inget internet igår, så jag får skriva hur det gick på tävlingen i Himledalen i dag istället!

I första klassen red jag LA:1 och hade första start med Wacos Rache! Det var hans första utomhustävling. Han skötte sig väldigt bra, var möjligen lite mer spänd på hästarna som sprang runt i hagen en bit ifrån. Men jag fick ihop 68,68% och därmed ä han kvalad till Ungponny Championatet! Härligt :D
1h senare hade jag start med Geld MW...gick katastrof för mig i hela galopp arbetet nästan! Började dock med första mellantraven då han var 1cm från att hoppa ut från banan! Va lite taggad på det :D man får nog styra lite bättre! Så vi red lixom in i staketet hehe! Sedan i den första förvända galoppen blev det lite spänt och han bytte galopp, så fick 0p på det :( och det var koefficient 2, så hade jag tex fått 7a på det hade jag fått 14p! Så jag förlorade minst 14p på det! Sen fattade jag fel galopp en gång och fick en 4a på det... osv. Men fick ändå ihop till 63,94% Och Geld MW blev kvalad till Ungponny Championatet! Båda småpojkarna var trotts allt väldigt duktiga tycker jag!

Jag vann LA:1 på mina 68,68% på Wacos Rache och kom 7a på Geld MW, det kan ju inte gå helt bra varje gång, jag får se till och rida ett lite jämnare program nästa gång! Var ju inte Geld som gjorde fel, utan jag! Det var ju jag som sadlade och lastade honom och inte han själv som gjorde det!

LA:P1 på Feno-Me vart lite segt, jag blev nog lite väl spänd själv och satt o klämde som en dåre, så han var inte så känslig för hjälperna efter ett tag. Ökningarna blev alltså inte så fräcka! så fick ihop 68,68% där också! Kom på en 3e plats!
I lagtävlan för ponnyallsvenskan tänkte jag mycket mer på mina hjälper på Feno-Me, att jag inte får spänna mig så mycket osv! Så det gick helt klart mycket bättre i den klassen och fick ihop till 76,28% Vinnaren fick 77,14% SÅ jag kom på en 2a platts och 3an fick 75,42%

Wacos Rache MW i en skänkelvikning!

Geld MW i en ökning några meter innan vi rider in i staketet! hehe :P

Feno-Me ocj jag i trav :)

Feno-Me i Mellantrav!

Jessica och Gerswin i en väldigt fin halt!

68,85% fick dom med hela 2 Felridningar!

Om hon bara hade pluggat in programmet och ridit rätt hade hon kommit på en

2a plats! men nu kom hon 4a och precis utanför placering ;) Aj aj Jessica!<3

 

 

Kommentarer:
#1: Katie

Finaste Fia och ponnysarna <3 <3 <3 Du är så sjukt bäst you know that ^^ Älskar dig <33

Ses på fredag =) Pussssss

2011-05-02 @ 18:06:30
#2: Annie

Ni var helt sjukt fina!!!!! Synd med Geld. Men bättre lycka nästa gång:D

2011-05-02 @ 21:46:20
#3: Fia

Hihi! Tack ska ni ha :)

Annie: Ja vi får hoppas på att jag rider lite bättre nästa gång hihi ;)

2011-05-03 @ 07:16:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: