Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-03-18
15:45:43

Tyskland 1v 3dgr
De senaste dagarna har jag börjat tidigt och slutat runt 10 tiden, då är jag så trött att jag går o lägger mig direkt!

Jag har ridit en hel del. Jag red denhär stora stora hästen, som heter Flori. Har tagit mig några dagar att lära mig rida den dock. Den har så extremt stor trav med massa schwung! så blir jag tvungen att sitta ner, för måste ju lära mig det! Och nu har jag sådan otrolig träninsvärk i ryggen, domdär två ryggmusklerna på var sida om ryggraden. Så när jag klev upp i dag...när jag försökte kliva upp, så gick det först inte!Så jag fick bestämma mig för att jag vill inte ligga här i sängen o lära mig nada! hoppade upp fort från sängen (ajajaaj) Åt min frukost, gick ut i stallet och började göra i ordning hästar. Men jag kunde knappt lyffta upp sadel eller bära täcken! det gjorde så ont ^^ Men jag fick rida Flori idag igen, Natali frågade nog om det gick bra med ryggen. Jag sa jajjemän, de e klart! värt var det! för jag fick rida passage på den och göra galoppombyten! inte det enklaste ;) men jag lär mig :D
Har dessutom skavsår på knäna från ett par av mina ridbyxor! då får man lära sig att ge fan i att klämma med knäna då o då! nu kan jag inte klämma med knäna ens lite! för det är rätt stora skavsår o de gör ont om jag skulle klämma. Bra, nu får jag lära mig eller få ännu mera ont :P
Kommentar:
#1: gunilla johansson

Hej Sofie!



Du måste vara rädd om dig.Man får tänka på att det är inte bra att lyfta för tunga grejer när man är i ditt tillstånd<< hälsningar ifrån hon som TJATAR<<<

2011-03-19 @ 13:45:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: