Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-03-13
21:52:46

Morgondagen
I morgon är Natali bara här på morgonen lite och på kvällen lite. Så det kommer nog bli en lång dag antar jag. På morgonen skall jag rida Gin Noir, samtidigt som ägaren till Bandit rider. Natali skall kolla på mig och hjälpa mig, sen åker hon iväg hela dagen. Jag och dom andra som jobbar här i morgon skall rida och longera alla hästarna.
Antagligen är det bara jag och Goscha som jobbar med hästarna. Hon skall förklara för mig då vad hästarna ska ha för saker mm. Grejen är den, hon kan ingen engelska, jag kan ingen tyska! Men visst, jag kan förstå om hon förklarar samma sak om och om igen haha! Jag tror hon tycker jag är trög eller något. Vi 2 ska sammarbeta i morgon, spännande hoho. På kvällen när Natali kommer tillbaka kanske vi jobbar någon häst ihop och sedan skall vi ut och äta!

Den Finska ryttaren åkte i dag vidare till Frankrike, hon skall kvala till EM. För det så behöver hon rida över 64% i en GP klass. Hon tyckte deffenitivt att jag skulle skaffa mig en äldre häst som kunde dethär med galippombyten osv men jag har ju Ganja hemma, kan försöka lära henne allt sådant! Förhoppningsvis kommer jag kunna
det innan jag åker hem, piaff, passage osv! Lite iaf. Jag får ju trottsallt rida minst 3 hästar om dagen som kan sånt redan.

Vi ska även se om jag får tävla här i Tyskland nu. Då kanske jag blir kvar några extra veckor. Här är det lite
fler tävlingar lite oftare än hemma i Sverige kan man säga! Så jag hoppas allt går bra nu och jag får tävla en
hel del! Natali tyckte jag skulle göra detta iaf. Få se hur annorlunda det är jämfört med Sveriges tävlingar :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: