Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-03-06
20:53:19

Båstad 6/3
Nu är jag äntligen hemma efter en lång dag! Vi var tvungna att åka tidigare, eftersom vi har tackor hemma som ska lamma.

1a klassen gick verkligen inte som jag hade tänkt mig ;) det var spänt, nervöst och busigt! Ponnyn va pigg o bussig så i en galoppökning blev han lite knas o spralla lite (tyckte inte Fia var bra) men har man inte mer pli på sin ponny får man skylla sig själv hihi ;) sen i serpentinerna där det ska vara förvänd galopp blev det lite spännt och jag fick ett omslag :( bytte alltså galopp. I ena travökningen drev jag på lite väl mycket och det blev då galopp, min halt blev för sen på ett ställe och poängen på det blev då kassa...ja jag slarvade helt enkelt bort MINST 70 poäng dvs att jag slarvade bort 6-7% vilket hade gjort så jag hade kunna vinna ^^ Men tränar man inte tillräckligt mycket gåre inte heller ;) Fick 64,81% delad 8plats

Så i 2a klassen sattsade jag på att rida lite mer säkert och lugnt! MEN fick 2st riiiiktigt grova missar :( ett enkelt byte blev galopp halt galopp (det ska va skritt ist för halt) så fick 4p på det hade lugnt kunnat få en 7a som på alla andra. Så var det koeff 2, vilket betyder att dom tar det gånger 2! så bara det gjorde så att jag inte vann! Aj aj Fia, men jag kom iaf 3a :D och jag fick till det mycket bättre i detta programmet. Jag är helt enkelt lite ringrostig! Tur att man har Sveriges bästaste ponny som trotts allt går otroligt otroligt bra fastän jag gör dessa stora missar i min program ridning. Vi fick en 9a förresten på ett enkelt byte ;) Och 8or får han jämt, för han e så himla snygg o fin o söt tralla laaa!

Ska se om jag får upp filmen här någon dag :D


I övermorgon åker vi till Tyskland o tränar :D
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: