Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-03-21
11:19:19

Arbete :)
Hej! Nu efteråt kan jag beskriva Equitana som ett måste ses! Något större än Göteborg Horshe Show Mässan!
Det var enormt stort! Utställare från hela världen var där, folk från hela världen var där. Allt folk trängdes på de 90.000 m2! När vi kom till andra sidan var det ett stort utbud utav mat, gigantiska ostar såldes! Kött, öl, vin och massa annan sprit! jaja, mat hallen var enorm!
Alla utställare som var där, det va så mycket saker så jag blev trött ganska fort ^^

I dag gick jag upp ganska tidigt för att jobba mina 2 hästar + en 3 åring.
Gin Noir började jag med att longera utomhus, han var jätte fin och lite små pigg. När jag skulle longera Feno-Me med inspänningstyglarna blev han först lite sur för att dendär dumma"ryttaren" uppe på ryggen hade fastnat i handen haha, så först varrt han inte glad och stretade emot lite, men sedan trallade han på väldigt väldigt snyggt. Han längde galoppen och samlade sig, sammlade traven och längde traven! Han är så fin att se på från marken :D Jag får ju nästan aldrig se honom från marken :)

3 åringen som jag har ridit ganska mycket nu det sista är jätte duktig. Den gör bra galoppfattningar, inte varje gång men nästan alltid ;) Trav övergångarna är också väldigt bra! Jag är den första ryttaren som rider på honom förutom Natali! Natali tycker att jag jobbar unghästar väldigt bra...när jag tänker efter rider jag ju faktiskt väldigt mycket unghästar hemma...ENBART unghästar förutom Feno-Me! Så när jag rider de äldre hästarna är jag inte fullt lika bra, men vi ligger i och jobbar på den biten ;)
I morgon skall jag få öva mer Piaff och Passage på Flori (den jätte stora hästen) spännande tycker jag :D ska bli jätte kul hihi!

Feno-Me med Natali

Kommentar:
#1: Katie

Fiiina Feno-Me <33

2011-03-21 @ 11:36:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: