Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-08-27
22:52:03

DM!
Idag så red jag DM på Feno-Me :D

DM hölls i Falkenberg...o jäklar vad det regnade och åskade! Var ett sånt oväder, så dressyren och hoppningen på häst är inställd i morgon och ponny hoppningen fick dom avbryta i dag. Men Dressyren höll dom igång som tur var! (Va ju bara regn) ^^ Har man rätta kläder så kan man klara sig hyfsat bra i alla fall  :)!

I kval 1 var min ponny jätte pigg ^^ så i en mellantrav fick vi galoppinslag. Men ändå så gick det faktiskt bra, är helt nöjd! Kände mig lite sisådär ringrostig efter att bara ha ridit 3 gånger på lite över 1 månad. Jag red i tisdags, torsdag och fredag ^^ Så Feno-Me har verkligen varit super duper duktig! Vi fick ihop 65% fick dessutom -2 från varje domare eftersom jag kom försenat in på banan! :( Men det räckte till en seger i klassen :D Så jag kom vidare till A-finalen.

I finalen vart han något tröttare och banan var så blöt den bara kunde bli! Tur att jag försökte rida i varje vattenpöl jag kunde hitta! För min ponny hatar verkligen vatten, då menar jag verkligen att han hatar det! Så vi har fått ligga i och träna på det :)
I denna klassen så red jag fel 1 gång -.- så ännu en gång fick jag avdrag -2 från alla domare ^^ Men jag knåpade ihop till 72% :D Dessutom tog jag hem DM Guldet! woho! Blev verkligen jätte glad (:

Tror dessutom att Hermanstorp ryttare var i täten hela tiden i alla kategorier.

Kommentarer:
#1: Lisa

Oj! Efter 1,5 vecka så tävlade du :D Sjukt duktigt!

2011-08-28 @ 11:00:27
#2: Katie

Härligt! Grattis hjärtat mitt!!! =) Puss å kramar <33

Katie

2011-08-28 @ 18:44:19
#3: Lisa

Grattisgrattis!!! :D

Svar: Tack :D
Fia

2012-08-30 @ 16:28:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: