Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-04-30
17:09:19

Wacos Rache MW och Geld MW är ju bara bäst!
Sådär ja, nu är jag hemma efter en super bra tävling :D klart det kunde varit bättre hihi, det kan det ju nästan alltid bli ;) Jag kunde ju kommat delad 1a istället för 1 och 2a? Hallå??? haha Nej jag är såklart super nöjd med att komma 1a och 2a med mina (StuteriMW´s) 2 söta små 6 åringar!
För Wacos Rache var det hans 2a start, nu startade vi en LA:1 Reg Div I tävling :) Geld vet jag inte riktigt vad han har gått innan, bara bruksprov och Championatet om jag mins rätt. Det var i alla fall min 2a tävling på honom med :D

I dag hade jag första start i klassen igen, med Geld MW, därav poängen 68,68%. Wacos Rache startade jag som nr 13 med, fick 75% på honom!
Oftast brukar det vara en nackdel med att starta först i en klass, eftersom domarna inte riktigt vågar ösa på med poängen det första dom gör! Men jag säger inte att det är så på alla tävlingar! Nej nej nej.
Jag själv tycker att Geld gick bäst, jag red programmet väldigt jämt på honom. Wacos Rache gjorde jag ju givetvis ett bra program med också, men Geld var ändå lite bättre tyckte jag ;)
I morgon startar jag först i klassen med Wacos Rache MW, sedan lite senare med Geld! Jag antar att jag kommer få högre poäng på Geld! Men det är bara min gissning ;)

I morgon tävlar jag alltså i Himledalen Reg Div I, kommer starta LA:1 på dessa 2 gossar!
Feno-Me rider jag LA:P1 och lagtävlans programmet!
Så nu har jag bara Feno-Me att tvätta och knoppa klar tills i morgon! Kanske att jag orkar rida någon häst till! Skall först fixa färdigt allt tills i morgon

*Packa sadelskåpet!
*Putsa upp allt!
*Packa ensilage!
*Städa släpet, lägga in nytt spån!
*Fixa i ordning Feno-Me!
Önska mig nu lycka till tills i morgon :D
Ni kan ju även försöka gissa vilken det kommer gå bäst med för mig ;)


Guldboots och benlindor fick det allt bli :D


Söta Wacos Rache MW!


Kommentarer:
#1: emilia

Grattis Fia!

duktig du är. jag tror du kommer vinna på geld i morgon, han är så fin

2011-04-30 @ 17:34:25
#2: Fia

Tack tack :D

Ja vi får allt se hur det går i morgon ;) kan ju gå helt åt skogen! Men jag hoppas jag rider bra i morgon också :D

2011-04-30 @ 17:36:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: