Hästarna och träningen på Stuteri MW

2010-09-14
23:42:58

Lördag 11 September
I dag var jag ute och tävlade med Feno-Me på dressyr banorna igen, var ett tag sen sist nu ;)

Första programmet var LA:P1 och klass 2 var FEI:s Inledande progr för ponnyryttare 2004.
Vi kom fram lite för sent till tävlingsplattsen, vilket resulterade i att jag inte fick mer
än 10 min framridning ^^ Men, det får gå väl det med, in på banan och gör det bästa du kan, var det bara att tänka.
När jag kommer in på banan blir jag spänd och väldigt nervös, men genom hela programet tänker jag hela tiden "slappna av, sitt inte och spänn dig nu Fia...osv" så mot slutet, ja då jäsiken kom jag igång! det hela slutade med 63,42% och en 2a plac :D blev nöjdoch fick lite att tänka på vad jag behöver tänka mer på till nästa ritt.

Klass 2: Jag han rida fram 35 min...med min mammas hjälp dessutom så det gick ju någolunda bättre om man säger så. När jag kommer in på banan är jag lite nervös, pirrar i magen, men jag tycker det är jätte kul för framridningen gick så bra. Rider del för del i programmet, lite små missar här och var, men riktigt nöjd med min insatts! Slutade med 68,68% och en 1a plac :D
Tjoho! vilken tur att man åkte på program ridning någon dag innan så man kom tillbaka till program ridningen och lär sig tänkandet i det hela ;)

Har tyvär inga bilder från tävlingen :( ajaja Mamma Winberg :@



Dressyr SM 2008
Kommentarer:

Grattis Sofie! Väldigt kul att höra!

2010-09-15 @ 15:08:31
#2: victoria

Grattis Fia! ni är ju grymma!! :D

2010-09-18 @ 14:35:52
#3: Fia

Tack så jätte jätte mycket :D



Det är ni med Victoria ;)

2010-09-18 @ 21:08:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: